Ianuarie – e luna alimentelor depurative

E ianuarie, e iarna in toata regula si e frig, au trecut sarbatorile si ne simtim greoi si adormiti, fara energie. E greu sa ne gandim la legume si fructe proaspete, la salate, cand ceva din interior stiga ciocolata calda, vin fiert, multa cafea, costite de porc, carnat, dar… sunt cateva alimente magice care ar fi de luat in considerare pentru un un bun inceput de an, pentru un ianuarie depurativ.

 

luna alimentelor depurative

Ianuarie- luna alimentelor depurative

Au trecut sarbatorile; sarbatori in care – chiar daca imi propusesem sa nu o fac- am exagert. Dap; mi-am propus doar sa gust cate putin din toate: un pic de panetone dar si un pic de cozonac ca imi era dor, putin de cotecchino cu pireu si linte, un preparat specific pentru sarbatorile de iarna in Italia, dar si putin carnat afumat si cartabos trimis de acasa de mama ca prea imi umplea casa de un miros ce imi facea sa planga papilele gustatative. Dar ce Craciun ar fi fara sarmale si cand le vezi in farfurie, asa, aburind nu poti sa le lasi singure si trantesti un polonic de smantana din aia buna ce sta singura in picioare deasupra… si uite asa se exagereaza de Craciun, se exagereazade Anul Nou de Boboteaza si apoi ajungi inevitabil sa te simti greoi , sa simti ca blugii ce ii purtai inainte de sarbatori te tin un pic pe alocuri (o fi de vina masina de spalat), sa te simti obosita si ca nu poti incepe ziua fara o cafea tripla.

In momentele astea ar trebui sa sune o alarma si sa iti spuna stop! e timpul unei curatenii, e timpul unei depurari. Si uite asa luna ianuarie devine pentru mine o luna depurativa. Iata care sunt metodele mele:

  1. APA.  Beau multa apa, renunatand la paharul de vin de la cina sau la ceasca de vin fiert. Beau circa 2 litri de apa pe zi si asta imi este de mare ajutor in eliminarea toxinelor.
  2. Ceaiuri. Tind sa inlocuiesc cafeaua cu ceaiul, in special cafeaua de dupa pranz. Aleg de cele mai multe ori ceaiul de fenicul care imi este un aleat impotriva problemelor de digestie, indigestie ce ma masacreaza dupa sarbatori.
  1. Ghimbir. Ghimbirul este o radacina minune. Printre numeroasele sale proprietati se numara si cele digestive. Eu il adaug ca si condiment in preparate de peste sau carne , in salate, in centrifugate, in ceaiuri dar si in supe creme, cum e de exemplu una dintre preferatele mele, cea cu cartofi si ghimbir.
  2. Lamaia, bogata in vitamina C, contribue la convertirea toxinelor in apa, favorizand eliminarea lor. Prefer sa condimentez salatele cu un strop de ulei de masline si suc de lamaie, mai ales in aceasta perioada.
  3. Legumele, in special brocoli, conopida, varza ce fac parte din acaeeasi familie. Am norocul ca eu le ador. Imi plac si crude in salate dar si gatite. De exemplu unul dintre mancarurile mele preferate sunt pastele cu brocoli si ansoa. Mi se face foame. Dar sa revenim. De ce sunt asa importante aceste legume? Pentru ca sunt bogate in substante ce actioneaza in procesul de dezintoxificare a organismului.
  4. Legumele cu frunza verde: salata, spanac, ciocoarea, tulpina si frunza de telina – bogate in clorofila, ajuta la eliminarea toxinelor.
  5. Anghinarea, din nou o leguma. Este important ca in luna ianuarie legumele sa fie elementul de baza al bucatariei noastre. Nimeni nu zice ca trebuie sa devenim vegetarieni, ci doar ca merita sa ne concentram pe ele in aceasta luna. Anghinarele mie imi plac si in salata cu un strop de lamaie; imi place mult sa le combin in salata cu mar; se completeaza. Imi plac fierte stropite cu un fir de ulei si putin suc de lamaie sau doar saltate in tigaie cu putin ulei si usturoi. Anghinarea este un miracol pentru ficatul nostru obosit dupa luna decembrie. Are un efect diuretic facilitand eliminarea toxinelor.
  6. Sfecla rosie– o leguma cu un cost redus dar care da bune rezultate. Este bogata in vitamina B, C, magneziu, Calciu, zinc, fier si betacaroten. Este importanta pentru stimularea purificarii corpului. Eu o folosec mult atat in centrifugate, cat si in salate, supe creme, condiment pentru paste, umplutura pentru paste. Una dintre garaniturile mele preferate sunt cubuletele de sfecla rosie fiarta cu fasole verde cu pastaie subtire fiarta 6 minute si racita in apa cu ghiata trase usor la tigaie cu un fir de ulei de masline un strop de lamaie si putina sare.

Author: Greta

Share This Post On

Submit a Comment

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Translate »
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Google PlusVisit Us On PinterestVisit Us On YoutubeVisit Us On LinkedinCheck Our FeedVisit Us On Instagram